فرمانداری شهرستان شهرکرد

۱۳ هکتار زمين در شهرکرد براي مسکن اقدام ملي اختصاص يافت

کد خبر: 154395 تاریخ انتشار: 1399/06/11 10:49:17
نمایش: 1172
اخبار
فرماندار شهرکرد گفت: ۱۳ هکتار زمين در منظريه شهرکرد براي ساخت و اجراي يکهزار و ۸ واحد مسکن اقدام ملي اختصاص پيدا کرد.
عبدالعلي ارژنگ در نشست با نمايندگان خبرگزاري هاي استان تاکيد کرد: با اختصاص اين ميزان زمين بخش زيادي از مشکل مسکن جوانان رفع خواهد شد.
ارژنگ تصريح کرد: در طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان مصوب سفر معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختياري ۳۵۰ واحد به شهرستان شهرکرد اختصاص داده شد.
وي يادآور شد: از اين تعداد تاکنون ۳۰۰ واحد مسکوني ساخته شده و در مراحل نهايي قرار دارد.
فرماندار شهرکرد اظهار داشت: عمليات اجرايي ساخت باند دوم جاده شهرکرد به شلمزار به‌ طول ۱۳.۴ کيلومتر با ۶۰۰ ميليارد ريال اعتبار آغاز شده و تا ۲۴ ماه ديگر افتتاح مي‌شود.
وي گفت: آغاز عمليات اجرايي احداث شهرک صنعتي شماره ۲ شهرکرد به وسعت ۵۰۹ هکتار و قرارداد ۱۲۰ ميليارد ريالي براي زيرساخت‌هاي فاز يک اين طرح و پيگيري ساخت مجموعه دامپروري وابسته به دانشگاه شهرکرد با ۳۵۰ ميليارد ريال اعتبار از اقدامات مهم دولت در شهرستان شهرکرد به شمار مي‌رود.
ارژنگ تاکيد کرد: تکميل و بهره‌برداري از راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد تا پايان دولت دوازدهم در دستور کار مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در سطح ملي و استاني است.
وي افزود: ساخت کمربندي شمالي شهرکرد ۸۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد و تا پايان سال‌جاري بهره‌برداري مي‌شود.
فرماندار شهرکرد تصريح کرد: جاده کيان به طاقانک با ۲۵ درصد پيشرفت فيزيکي در سال گذشته ۱۲ ميليارد ريال و در سال‌جاري ۹ ميليارد ريال اعتبار داشته است.
وي يادآور شد: احداث خانه جوان شهرکرد که ساخت آن با ۲۰ ميليارد ريال اعتبار از ۲ سال قبل آغاز شده و هم‌اکنون ۹۸ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
ارژنگ اظهار داشت: مشکل مالکيتي ساکنان مهديه و اشکفتک در مرکز چهارمحال و بختياري پس از ۴۰ سال رفع تداخل شد و براساس آن قرار شده تا سند دانشگاه شهرکرد صادر، ساخت و سازها جزو مستثنيات محسوب و کاربري‌هاي عمومي در اختيار دولت گذاشته شود.
وي گفت: مطالعات براي ارتقاي جاده سورشجان به سودجان از فرعي به اصلي، تکميل و بهره‌برداري کامل طرح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتاري سودجان بخش لاران شهرستان شهرکرد و تکميل مجتمع فناوران دو شهرکرد از طرح‌هاي مهم اين شهرستان به شمار مي‌رود.
فرماندار شهرکرد تاکيد کرد: در يک‌سال گذشته ۲۹۳ طرح با ۲۹۳ نفر اشتغال‌زايي از سوي بنياد برکت در ۲۲ روستاي اين شهرستان در دستور کار قرار گرفته که از اين تعداد ۱۲۳ طرح دانش‌بنيان، ۸۲ طرح کشاورزي، ۵ طرح صنايع دستي و گردشگري، ۶۲ طرح خدماتي و ۲۱ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.
وي افزود: هم‌اکنون هفت طرح بزرگ سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري شهرستان شهرکرد با سه هزار و ۹۱۰ ميليارد ريال اعتبار و اشتغال‌زايي مستقيم ۴۷۹ نفر در حال اجرا است.
ارژنگ تصريح کرد: ۷۸ گلخانه کوچک مقياس در شهرستان شهرکرد فعاليت دارد که از اين تعداد ۳۴ گلخانه با ۵۰۰ نفر اشتغال‌زايي در ۱.۵ سال گذشته راه‌اندازي شده‌اند.
وي يادآور شد: مشکلات و موانع موجود بر سر راه احداث مجتمع دامپروري شهرهاي سودجان، نافچ و مهديه شهرکرد رفع شده و عمليات اجرايي ساخت آن‌ها به‌زودي آغاز مي‌شود.
فرماندار شهرکرد شناسايي و احياي واحدهاي توليدي راکد را ضروري دانست و اظهار داشت: در يکسال گذشته ۲۷ واحد توليدي زيرمجموعه صنعت، معدن و تجارت، صنايع دستي و گردشگري و کشاورزي در اين شهرستان احيا شده است.
وي با اشاره به وجود ۹ شهر در شهرستان شهرکرد گفت: از اين تعداد ۲ شهر سودجان و طاقانک کتابخانه عمومي ندارد و عمليات اجرايي ساخت کتابخانه عمومي نافچ هم به‌زودي آغاز مي‌شود.
ارژنگ تاکيد کرد: هم‌اينک ۱۲۷ سازمان مردم‌نهاد (سمن) و ۴۱ دفتر حزب در شهرستان شهرکرد فعاليت دارد که ۱۴ نمايندگي حزبي از سال ۱۳۹۷ تاکنون مجوز فعاليت گرفته‌اند.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده از زمان شيوع ويروس کرونا افزود: در اين مدت اصناف، بازاريان و مردم همکاري و همراهي مطلوبي با مسوولان داشته‌اند و ضمن ضدعفوني و گندزدايي مکان‌هاي عمومي، کنترل مبادي ورودي و خروجي شهرستان شهرکرد به دقت انجام شده است.
فرماندار شهرکرد به خشک‌سالي‌هاي دهه اخير در چهارمحال و بختياري و خطر نابودي دشت بزرگ شهرکرد اشاره و تصريح کرد: متاسفانه اداره‌کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان براي اجراي طرح تغذيه مصنوعي اين دشت هنوز گام بلندي برنداشته است.
وي در پايان يادآور شد: فرمانداري شهرستان شهرکرد در سال‌جاري براي اجراي طرح تغذيه مصنوعي دشت بزرگ شهرکرد ۹ ميليارد ريال اختصاص داده و تمامي زمينه‌هاي آغاز عمليات اجرايي اين طرح آماده و فراهم است.

مولف: مصطفی بیات

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08