فرمانداری شهرستان شهرکرد

"نقش برجسته مهارت آموزي درايجاد اشتغال"

کد خبر: 179832 تاریخ انتشار: 1401/09/16 08:58:24
نمایش: 283
اخبار
"نقش برجسته مهارت آموزي درايجاد اشتغال"

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان شهرکرد:جلسه کميته مهارت شهرستان شهرکرد،به رياست عبدالعلي ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد وبا حضور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان و ساير اعضاء در محل سالن جلسات شهيد جعفر زاده فرمانداري برگزار گرديد.
در ابتدا،کريمزاده مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان،طي سخناني به ضرورت مهارت آموزي در جامعه اشاره کرد و نهادينه کردن فرهنگ تلفيق علم و مهارت را در جريان پيشرفت اقتصادي و توسعه اجتماعي در جامعه ضروري دانست، و در ادامه به ارائه گزارش اقدامات و عملکرد اداره آموزش فني و حرفه اي در سطح استان و شهرستان شهرکرد طي سالجاري پرداخت.
سپس فرماندار شهرستان شهرکرد،ضمن خير مقدم و تبريک روز دانشجو و تسليت به مناسبت شهادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) ،اشتغال را مشکل اصلي امروز جامعه،در تمامي سطوح شهرستاني،استاني و کشوري دانست،و گفت: حل اين مشکل نيازمند استفاده از همه ظرفيت ها مي باشد که يکي از اين ظرفيت ها  مهارت آموزي است.
ارژنگ ادامه داد:امروزه اکثر مراجعين مردمي در دستگاه هاي دولتي، از نبود اشتغال و در آمد مکفي در خانواده گلايه دارند که مي بايد در راستاي حل موضوع، از هرگونه بخشي نگري پرهيز وتمام ظرفيت دستگاه ها در کنار همديگر قرار گيرد تا منجر به نتيجه مطلوب گردد.
ارژنگ گفت:آموزشها هميشه موثر است ولي در راستاي ايجاد اشتغال موانع جدي وجود دارد و بايد بررسي شود که چرا برخي از آموزشها منجر به ايجاد شغل نمي گردد.
ايشان در خصوص فعاليت آموزشگاه هاي آزاد گفت:ضمن تشکر از فعاليت هاي بخش خصوصي و  سياست برون سپاري اداره کل آموزش فني و حرفه اي،بايد نظارت کافي در روند آموزش وصدور مدرک صورت پذيرد تا لفراد جوياي کار کاملا در حرفه مورد نظر مهارت پيدا کنند.
در خصوص تفاهم نامه هاي بين دستگاهي و سند مهارت بيان کرد: اسناد و تفاهم نامه هاي بين دستگاه ها بعنوان نقشه راه براي تبديل به کار عملياتي مورد نياز است و نبايد اسناد فقط در حد نگارش باشد، بلکه در روند اجرا هم بايد قوي عمل گردد تا منجر به نتيجه شود،ضمنا نيازمندي هاي مهارت آموزي شهرستان نيز احصاءشود.
در پايان فرماندار شهرکرد ضمن تشکر از حضور اعضاء اعلام نمود،که نياز سنجي هاي آموزشي در کوتاهترين زمان توسط هر دستگاه با توجه به شرايط اقتصادي روز و جامعه هدف همان دستگاه تهيه و به اين کميته ارائه گردد.  
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08