فرمانداری شهرستان شهرکرد

بازديد ميداني فرماندارشهرستان شهرکرد از سيل بندها و نقاط حادثه خيز روستاها به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان شهرکرد؛ به دنبال بارش شديد باران درچند روز گذشته ،

کد خبر: 178649 تاریخ انتشار: 1401/05/09
نمایش: 231
اخبار
     
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان شهرکرد؛ به دنبال بارش شديد باران  درچند روز گذشته ، از بعد از ظهر روز گذشته تا  شامگاه ، عبدالعلي ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکردبه همراه تني چند از اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان شهرکرد از برخي نقاط آسيب پذير و سيل بندهاي شهرستان شهرکرد بازديد ميداني کرد.                              
     عبدالعلي ارژنگ  فرماندار شهرستان  شهرکرد پاكسازي نهرها، جداول مسير  فاضلاب و  جمع آوري نخاله از سطح خيابان و ... را  راهكار اصلي مهار سيلاب درشهرستان شهرکرد دانست و گفت با هماهنگي خوب اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان، خطرات احتمالي سيل قبل از وقوع با برنامه ريزي ها و جلساتي  قبل از بارندگي هاي اخير برگزار شد در شهرستان ما به حداقل رسيد. وي با اشاره به  اينکه در برخي از شهرها که بارش ها در آن  قبل از استان ما شروع شده بود و باعث بروز حوادثي ناگوار، در آن مناطق شده بود گفت: اين خود  زنگ  هشداري را براي ديگر شهر ها از جمله شهرستان ما  به صدا درآورد  و همه ما  را بر آن داشت تا چاره اي بينديشيم  پيش از آنکه رخدادي ناخوشايند رخ دهد.  در شهرستان شهرکرد هم از هفته گذشته  باکارشناسي هايي که  به منظور پيشگيري از وقوع هرگونه حادثه در شهرستان شهرکرد نظير شناسايي نقاط حادثه خيز و.... انجام شد که بر اين اساس لايروبي نهرها ، سيل بندها ، خاکريزها، تقويت و استحکام بخشي شد تا هم از بروز سيلاب جلوگيري شود و هم آب ها ذخيره سازي شود. و در شهرها پاکسازي  جداول از نخاله  و خاک خاشاک و  ساير موارد اينچنيني که اين اقدامات خود موجب باز بودن کليه مسيرها شده بود . ضمنا" جلساتي که در اين خصوص پس از کارشناسي ها  برگزار شد نکات  لازم و  شرح وظايف هر دستگاه در زمان سيل مشخص شد .  و از اين رو  جاي نگراني خاصي وجود نداشت . که همانطور هم که شاهد بوديم بعد از وقوع باران هاي سيل آسا  فقط در مواردي چند  آبگرفتگي رخ داده بود که در صدد رفع مشکل هستيم.                              
   ارژنگ تصريح کرد: اکيپ هاي راهداري و تيم هاي اداره برق، جمعيت هلال احمر و نيروهاي بسيج، نيروهاي خدمات و آتشنشاني شهرداري  به همراه تمامي ماشين آلات خود از پنج شنبه هفته گذشته بصورت آماده باش هستند درهمه نقاط شهرستان مستقر هستند  .

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08