فرمانداری شهرستان شهرکرد

تشکيل چهارمين نشست کارگروه اشتغال شهرستان شهرکرد

کد خبر: 30818 تاریخ انتشار: 1397/07/14 09:51:59
نمایش: 818
اخبار

چهارمين نشست کارگروه اشتغال شهرستان شهرکرد درسال 97 در سالن شهيد جعفرزاده فرمانداري شهرستان شهرکرد برگزار شد
سرپرست مديريت تعاون، کار و رفاه اجتماعي شهرستان شهرکرد اظهار کرد:
درزمينه تسهيلات روستايي و عشايري جمعا ۲۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان اعتبار به شهرستان شهرکرد ابلاغ شده است.
محسن مولوي در اين جلسه گفت: در زمينه رفع معضل بيکاري و ايجاد اشتغال در شهرستان شهرکرد انواع تسهيلات اشتغال‌زايي از جمله تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري، اشتغال فراگير و اشتغال خانگي توسط دولت جهت پرداخت در سال ۹۷ ابلاغ شده است
وي ادامه داد: تاکنون ۲۸۷ طرح اشتغال‌زايي براي ايجاد اشتغال ۸۸۸ نفر در مناطق روستايي و عشايري شهرستان مجموعا به ميزان ۶۸ ميليارد و ۴۲۵ ميليون و پانصد هزار تومان يعني نزديک به سه برابر سهميه طرح به چهار بانک عامل توسط دستگاه‌هاي اجرايي معرفي شده است.

مولوي خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد ۵۶ طرح از طرح‌هاي ارائه شده به مبلغ ۱۲ ميليارد تومان در بانک‌هاي عامل براي پرداخت تسهيلات مصوب شده است و ۳۷ طرح به مبلغ ۹ ميليارد تومان با اشتغال ۱۳۲ نفر پرداخت شده است.
وي عنوان کرد: در زمينه راه‌اندازي کسب و کارهاي خانگي در سطح شهرها و روستاهاي شهرستان شهرکرد در سال ۹۷ مبلغ ۴ ميليارد تومان اعتبار تخصيص يافته است که تاکنون تعداد ۲۷۳ طرح به مبلغ يک و نيم ميليارد تومان پرداخت و مابقي تسهيلات نيز حداکثر تا پايان سال پرداخت مي‌شود.
مولوي ادامه داد: تعدا يک هزار و ۶۲۹ مجوز فعاليت براي راه‌اندازي مشاغل خانگي خصوصا براي بانوان به صورت رايگان در شهرستان شهرکرد صادر شده است، همچنين تسهيلات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه نيز در اختيار اين گروه قرار داده مي‌شود.
همچنين در اين جلسه سپنتا حبيبي مسؤول اداره برنامه‌ريزي و هماهنگي امور اقتصادي فرمانداري شهرستان شهرکرد گفت: شهرستان شهرکرد ۳۱ درصد سهم تسهيلات مشاغل خانگي استان را به خود اختصاص داده است که بين دستگاه‌هاي مربوطه توزيع مي‌شود

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08