فرمانداری شهرستان شهرکرد

تشکيل جلسه فرهنگي ستاد اربعين

کد خبر: 30829 تاریخ انتشار: 1397/07/16 08:00:32
نمایش: 911
اخبار

 جلسه فرهنگي ستاد اربعين به رياست فرماندار در سالن جلسات فرمانداري شهرستان شهرکرد برگزار شد.
عبدالعلي ارژنگ در اين جلسه با بيان اينکه بحث اربعين به دليل انعکاس حرکت اباعبدالله (ع) اهميت ويژه‌اي دارد، گفت: کار امام حسين (ع) بايد جهاني شود تا زمينه ظهور حضرت مهدي (عج) آماده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين مسلم اسماعيلي مشاور استاندار چهارمحال و بختياري  با بيان اينکه بحث اربعين يکي از مسائل مهم دنياي اسلام و تشيع است، گفت: اربعين مخصوص امام حسين(ع) است و براي هيچ فرد ديگري در دنيا حتي ائمه اطهار نيز چنين مراسمي برگزار نمي‌شود.

وي با بيان اينکه در دنياي اسلام بحث حج، نماز جمعه، نماز عيد فطر و قربان از جمله مراسماتي است که به صورت تجمع انجام مي‌شود، تصريح کرد: مراسم حج با آن عظمت که ۳ ميليون نفر شرکت مي‌کنند با مشقت اداره مي‌شود.

اسماعيلي ادامه داد: مراسم اربعين با عظمت برگزار مي‌شود اما مستکبرين مانند آمريکا و عربستان صعودي نمي‌خواهند اين اتفاق رخ دهد و با حرکاتي مانند اتفاقات بصره و تبليغاتي در فضاي مجازي مي‌خواهند اربعين را تحت تاثير قرار دهند.

وي با بيان اينکه بايد آحاد مردم براي شرکت در مراسم اربعين تشويق و دعوت شوند، خاطرنشان کرد: اين مراسم آسيب‌هايي دارد که بايد شناسايي شود و به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمين احمدي مدير حوزه علميه چهارمحال و بختياري اظهار کرد: حرکت اربعين توجه عالميان را به خود جمع مي‌کند، دشمنان از اين موضوع مطلع هستند و چون نمي‌توانند جلوي اين حرکت عظيم را بگيرند در تلاش هستند با ايجاد شبهات فرهنگي اربعين را به خطر اندازند.

وي با اشاره به اينکه امام حسين (ع) تا آخرين لحظه بحث هدايت را انجام دادند، بيان کرد: توجه به ابعاد فرهنگي اربعين از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است، اجراي برنامه‌هايي براي پاسخ به شبهات مردم در باب اربعين لازم است.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام البرز رئيسي با بيان اينکه زائران حتما بايد با گذرنامه و ويزا براي خروج از کشور اقدام کنند، گفت: ثبت‌نام سفر اربعين از طريق حج و زيارت و دفاتر مربوطه انجام مي‌شود.

مسؤول ستاد عتبات و امور مساجدچهارمحال و بختياري تصريح کرد: همه مردم با داشتن گذرنامه مي‌توانند به صورت هيأت يا در قالب گروه‌هاي مختلف در اين مراسم عظيم شرکت کنند.

وي با اشاره به اينکه موکب‌هاي استان براي پذيرايي از زائران از تاريخ ۲۷ مهرماه تا ۸ آبان ماه برقرار هستند، گفت: موکب ۲۸۵ در نجف اشرف و موکب ۱۳۳۳ در کربلاي معلي آماده خدمت به زائران مي‌باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08