فرمانداری شهرستان شهرکرد

نگوييد جا مانده ايم...

کد خبر: 42727 تاریخ انتشار: 1398/07/28 08:40:51
نمایش: 862
اخبار
آيت الله جوادي آملي: شاکر باشيد و نگوييد جا مانده ايم.
آيت الله جوادي آملي: نگوييد جا مانده ايم! کسي که قلب و روحش رفته، جا مانده نيست.
جا مانده کسي است که عشق و شور و طلب زيارت اربعين به ذهنش هم نمي رسد و علاقه اي ندارد.
اگر به هر دليلي اشتياق رفتن هست و شرايطش نيست، خيري بوده و ثواب نيت را برده ايد. شاکر باشيد و نگوييد جا مانده ايم...
در روزهايي که مردم سراسر جهان عازم عراق شدند و در پياده روي اربعين حسيني از نجف تا کربلا عشق و علاقه خود به ارباب بي کفن را نشان دادند، مسير امامزاده سلطان سبز پوش تا امامزادگان حليمه و حکيمه خاتون شهرستان شهرکرد مملو از جمعيتي بود که فقط به عشق حسين و  براي حسين قدم نهاده تا دل هاي خود را از راه دور  به جمعيت ميليوني کربلا گره بزنند و فرياد لبيک يا اباعبدالله سر دهند.
برخي از ساعت 8 آمده و عده اي خيلي زودتر و عدهاي هم دير تر آمدند و کمي آن سو تر و در خيابان ملت هم دسته هاي سينه زني و زنجير زني به راه افتاده بودند. در ميان راه موکب ها با دادن چاي، شير، خرما ، آش و... نذر خود را به عنوان سنت و اصلي ترين برنامه موکب توزيع مي کردند.
در آخر همه مردم در محيط امامزادگان حليمه و حکيمه خاتون به هم پيوسته و اجتماع بزرگي را به وجود آوردند تا شهر چهره معنوي تري به خود گيرد.
در اين روز کسي نبود که لب به سخن بگشايد و آرزوي زيارت کربلا را با بغض نداشته باشد و اين مردم عاشق بار ديگر در شهرستان شهرکرد با ذکر لبيک يا حسين به کوري چشم دشمنان جوشيدند و اربعين با شکوه تري را برگزار کردند و خيلي ها با هزار اميد و آرزو اين ذکر را زمزمه داشتند: قدم قدم با يه علم، با مدد شاه کرم انشاءالله اربعين ميام سمت حرم...

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08