فرمانداری شهرستان شهرکرد

معرفي فرماندار شهرستان شهرکرد به عنوان رئيس برتر انجمن کتابخانه هاي عمومي کشور

کد خبر: 42932 تاریخ انتشار: 1398/08/25
نمایش: 1350
اخبار
فرماندار شهرستان شهرکرد به عنوان رئيس انجمن کتابخانه‌هاي عمومي اين شهرستان در آييني که روز پنجشنبه (23 آبان) در استان يزد با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، به عنوان رئيس برتر انجمن‌ کتابخانه‌هاي عمومي کشور معرفي و تجليل شد.

 شهرستان شهرکرد با کسب رتبه‌هاي برتر در حوزه انجمن کتابخانه هاي عمومي، کتابخانه برتر ملي و 2 مسئول کتابخانه نمونه کشوري در بيست و هفتمين دوره هفته کتاب توانست در رتبه نخست کشور در حوزه کتاب و کتابخواني جاي گيرد.
 
مهندس عبدالعلي ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد به عنوان رئيس انجمن کتابخانه‌هاي عمومي اين شهرستان در آييني که روز پنجشنبه (23 آبان) در استان يزد با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، به عنوان رئيس برتر انجمن‌ کتابخانه‌هاي عمومي کشور معرفي و تجليل شد.
 
ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب براي ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني، اقدامات فرهنگي موثر در جذب عضو، انجام اقدامات نوآورانه و خلاقانه در راستاي افزايش سرانه مطالعه و توجه به مناطق روستايي و کمتربرخوردار در حوزه کتاب و کتابخواني از مهمترين شاخص‌هاي انتخاب شهرستان شهرکرد به عنوان انجمن برتر بوده است.
 
 هم‌اينک ۲۵ کتابخانه در اين شهرستان فعال است که از اين تعداد ۱۶ کتابخانه به صورت نهادي و ۹ کتابخانه به صورت مشارکتي فعاليت مي‌کند.
 
همچنين ۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر در کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان شهرکرد عضو هستند که اين اعضا به طور ميانگين ماهانه ۲۵ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب براي مطالعه به امانت مي‌گيرند.
 
در هفته کتاب امسال که از 23 آبان آغاز تا 30 آبان ادامه دارد، برگزاري نشست‌هاي کتابخانه‌اي، مسابقه‌هاي نقاشي، نمايشگاه کتاب، نقد کتاب و نشست خوانش کتاب ويژه شاعران در سطح شهرستان اجرا مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08