فرمانداری شهرستان شهرکرد
فرماندار شهرستان شهرکرد خبر داد:

تشديد محدوديت‌هاي کرونايي به دنبال اعلام وضعيت قرمز در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 154038 تاریخ انتشار: 1399/04/10
نمایش: 1101
اخبار
فرماندار شهرکرد با بيان اينکه به دنبال اعلام وضعيت قرمز در چهارمحال و بختياري، محدوديت‌ها در مرکز استان تشديد مي‌شود، گفت: استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات، تاکسيراني و اتوبوسراني الزامي است.
عبدالعلي ارژنگ ظهر در جلسه ستاد شهرستاني مديريت بيماري کرونا و کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت و خانواده شهرکرد، با بيان اينکه به دنبال اعلام وضعيت قرمز در چهارمحال و بختياري، محدوديت‌ها در مرکز استان تشديد مي‌شود، گفت: استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات، تاکسيراني و اتوبوسراني الزامي است و قرار بر اين شد که دانشگاه علوم‌پزشکي مکاتباتي با مرکز داشته باشد تا ماسک با حداقل قيمت در اختيار مردم قرار بگيرد.

فرماندار شهرکرد با بيان اينکه کارشناسان مرکز بهداشت بر اجراي اين موضوع نظارت خواهند داشت و با افرادي که پروتکل‌ها را رعايت نکنند برابر قانون برخورد خواهد شد، اضافه کرد: آرايشگاه‌هاي زنانه و برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي تا اطلاع ثانوي تعطيل است و آرايشگاه‌هاي مردانه با اعمال محدوديت‌هاي جدي به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

تعطيلي نمايشگاه‌هاي تخصصي، کتابخانه‌ها، آموزشگاه‌هاي آزاد، آموزشگاه‌هاي رانندگي تا اطلاع ثانوي

وي با بيان اينکه نمايشگاه‌هاي تخصصي، کتابخانه‌ها، آموزشگاه‌هاي آزاد، آموزشگاه‌هاي رانندگي تا اطلاع ثانوي تعطيل است و مهدهاي کودک، سينما و تالارها پس از اخذ مجوز نسبت به تشديد نظارت‌ها اقدام خواهد شد، عنوان کرد: مطب‌ها، کلينيک‌ها، مراکز درماني و بيمارستان‌ها نسبت به رعايت دقيق پروتکل‌هاي بهداشتي اقدام و اجبار به استفاده و دادن ماسک براي ويزيت بيماران در دستور کار قرار گيرد و نظارت بر عهده دانشگاه علوم‌پزشکي است.

ارژنگ با بيان اينکه متوليان مراسمات عمومي شامل جشن و ترحيم، گردهمايي‌ها و نشست‌ها ملزم به استفاده و توزيع ماسک و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي هستند، توضيح داد: مراکز تفريحي و توريستي کماکان با اعمال محدوديت و با نظارت شهرداري‌ها، اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و همکاري نيروي انتظامي مديريت مي‌شوند.

 اماکن مذهبي کماکان و تا اطلاع ثانوي تعطيلي است

وي با بيان اينکه اماکن مذهبي کماکان و تا اطلاع ثانوي تعطيلي است، گفت: صاحبان وسايل حمل‌ونقل عمومي و فروشگاه‌ها ملزم به استفاده از ماسک هستند.

صداوسيما پاي کار فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني بيشتر از کرونا

فرماندار شهرکرد  با بيان اينکه کميته اطلاع‌رساني با محوريت دانشگاه علوم‌پزشکي و متشکل از نمايندگان دادستاني، نيروي انتظامي، صداوسيما، فرهنگ و ارشاد اسلامي، رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي رسمي استان فعال شده و مردم را بيشتر از گذشته در جريان واقعيت بيماري قرار دهند، اضافه کرد: مقرر گرديد صداوسيماي استان نسبت به فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني بيشتر در خصوص ايجاد حساسيت و مسؤوليت اجتماعي در مردم به منظور پيشگيري و مقابله با بيماري کرونا اقدام کند.

وي در ادامه با بيان اينکه در اين جلسه مقرر گرديد مديران دستگاه‌هاي اجرايي تدابير و تمهيدات لازم را در خصوص رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در دستگاه و تأمين وسايل حفاظت فردي براي پرسنل خود اتخاذ کنند، افزود: همچنين مقرر گرديد دانشگاه علوم‌پزشکي نسبت به غربالگري و چکاپ پرسنل ادارات و سازمان‌هايي که داراي ارباب رجوع بيشتري هستند اقدام کند.

مولف: مصطفی بیات

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08