فرمانداری شهرستان شهرکرد

مشاهده آنفلوآنزاي حاد پرندگان در سه استان/روستاييان و واحدهاي صنعتي گوش به زنگ باشند

کد خبر: 154838 تاریخ انتشار: 1399/09/12 11:46:38
نمایش: 487
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري شهرکرد با اشاره به شناسايي سه کانون بيماري در استان‌هاي مرکزي، اردبيل و مازندران گفت: روستاييان در صورت مشاهده تلفات غيرمتعارف در طيور بومي در اسرع وقت به شبکه دامپزشکي اين شهرستان‌ اطلاع‌رساني کنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرکرد، ابراهيم بختياري‌فر صبح امروز در جلسه ستاد آنفلوانزاي حاد پرندگان شهرستان شهرکرد با اشاره به مشاهده موارد آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در برخي از استان‌هاي کشور، گفت: روستاييان در صورت مشاهده تلفات غيرمتعارف در طيور بومي در اسرع وقت به شبکه دامپزشکي اطلاع‌رساني کنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري شهرکرد ادامه داد: براساس عمليات انجام گرفته رصد و پايش برنامه ملي کنترل و پيشگيري بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان، سه کانون بيماري در استان‌هاي مرکزي، اردبيل و مازندران شناسايي شده و اقدامات مرتبط با مهار آن‌ها در جريان است.

وي در خصوص جلوگيري از انتقال عامل بيماري به طيور بومي و يا واحدهاي صنعتي و گسترش آن در استان، افزود: محصور نمودن محل نگه‌داري طيور بومي و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز و ممنوعيت خريد و فروش طيور بومي به‌صورت دوره‌گرد اهميت بسيار بالايي در پيشگيري از شيوع اين بيماري دارد.

بختياري‌فر اضافه کرد: مشاهده تلفات غيرمتعارف در واحدهاي صنعتي،کاهش مصرف دان و آب و همچنين کاهش توليد بايد توسط مسؤول فني بهداشتي و يا مديريت واحد به  شبکه دامپزشکي شهرکرد براي خدمت‌رساني سريع اطلاع داده شود.

وي گفت: تاکنون هيچ موردي از بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در استان شناسايي نشده است. 

مولف: مصطفی بیات

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08