فرمانداری شهرستان شهرکرد

آغاز رسمي کار هيئت بازرسي انتخابات شهرستان شهرکرد / با تبليغات زودهنگام برخورد مي‌شود

کد خبر: 155862 تاریخ انتشار: 1400/01/23
نمایش: 403
اخبار
رئيس هيئت بازرسي انتخابات شهرستان شهرکرد گفت:‌ در راستاي حفاظت از فرآيند قانوني انتخاباتي نظارت‌هاي پيشيني به ويژه برخورد با تبليغات زودهنگام و زودتر از موعد در دستور کار ما قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان شهرکرد، نخستين جلسه هيات بازرسي انتخابات دوره سيزدهم رياست جمهوري و دوره ششم شوراهاي شهر و روستا با حضور ابراهيم بختياري فر، معاون فرماندار و رئيس هيات بازرسي انتخابات شهرستان شهرکرد در محل فرمانداري برگزار شد.

رئيس هيئت بازرسي انتخابات شهرستان شهرکرد  در اين جلسه از آغاز رسمي کار هيات بازرسي انتخابات  در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هدف اصلي از تشکيل اين هيات نظارت بر اجراي قانونمند فرآيند برپايي انتخابات است تا از آراي مردم در هر صورت و شرايطي حفاظت و صيانت شود.

بختياري فر اضافه کرد: هيات بازرسي انتخابات شهرستان  از 3 عضو اصلي شامل رئيس، دبير و يک نفر عضو و سه نفر اعضا دبيرخانه تشکيل شده و همچنين در سطح شهرستان حدود صد و هفتاد بازرس فرآيندهاي اجراي انتخابات را رصد خواهند کرد.

وي با تاکيد بر دوري از هر گونه نگاه سياسي و سياست‌زده در بين بازرسان و ناظران انتخاباتي شهرستان ادامه داد: يکي از قوانيني که از زمان روي کار آمدن فضاي مجازي در آن ضعف داريم، تبليغات زودهنگام و پيش از موعد قانوني است که يکي از اهداف اصلي ما در هيات بازرسي مبارزه با همين تبليغات زودهنگام در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي است.

بختياري فر با اشاره به برخي خلأهاي قانوني در اين حوزه ادامه داد: به هرحال مطابق مصوبات و بخشنامه‌هاي حاکميتي وزارت کشور هر گونه تبليغات زودهنگان جرم و تخلف انتخاباتي محسوب مي‌‌شود.

مولف: الهه رئیسی
عکاس :حجت فرهادی

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08