فرمانداری شهرستان شهرکرد

برگزاري دوره آموزشي ويژه اعضاي شوراي اسلامي روستا در شهرستان شهرکرد

کد خبر: 156912 تاریخ انتشار: 1400/08/25
نمایش: 460
اخبار
دوره آموزشي آشنايي با قوانين و مقررات و وظايف و اختيارات ويژه شوراهاي اسلامي روستاهاي شهرستان شهرکرد برگزار شد.










به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان شهرکرد، در راستاي ارتقاء سطح آموزشي و نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات در شوراها و دهياري ها، دوره آموزشي ويژه شوراهاي اسلامي روستاهاي شهرستان با حضور معاون امور عمراني فرمانداري، مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري، بخشداران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي شهرستان در فرهنگسراي شهرکرد برگزار شد. 
معاون امور عمراني فرمانداري در اين دوره آموزشي، دهياران و شوراها را رابط ميان مردم و مسئولين عنوان کرد و از آنها خواست که در تصميم گيري براي مردم روستا نهايت دقت و صداقت را داشته باشند و پاسخگوي وظايف مهم خود باشند.
وي بهره‌مندي از آخرين دستورالعمل ها و بخشنامه هاي ابلاغي وزارت کشور را از اهداف تشکيل اين دوره آموزشي دانست و گفت : اطلاعات اعضاي محترم شوراهاي روستاها از قبيل قوانين شوراها، قوانين و مقررات مرتبط با دهياري ها، ضوابط و آيين‌نامه‌هاي مالي و معاملاتي و ..... بايد به روز شود و اعضاي شوراها بايد در اجراي برنامه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، خدماتي، عمراني اهتمام بيشتري داشته باشند تا شاهد رشد، شکوفايي و بالندگي روستاها باشيم.
احمدرضا امينيان همچنين به بيان وظايف و اختيارات شوراهاي اسلامي روستاها پرداخت و گفت : نظارت و پيگيري اجراي مصوبات شوراي اسلامي روستاها، ارائه پيشنهاد جهت رفع کمبودها؛ نارسايي‌ها و نيازها به مقامات ذيربط، تببين و توجيه سياست‌هاي دولت و تشويق و ترغيب روستاييان جهت اجراي سياست هاي مذکور و نظارت و پيگيري اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي عمراني اختصاص يافته به روستاها از جمله وظايف شوراهاي روستا مي باشد که اعضاي شوراها بايد با انعکاس مسائل و مشکلات روستاها به مسئولين، نقش موثري را در حل و فصل اين مشکلات و اجراي قوانين و وظايف خود ايفا نمايند.
در اين دوره آموزشي معاون و کارشناسان دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري به عنوان مدرس اين دوره حضور داشتند.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08