فرمانداری شهرستان شهرکرد

پيام فرماندار شهرستان شهرکرد به مناسبت گراميداشت هفته معلم

کد خبر: 167983 تاریخ انتشار: 1401/02/11 07:59:33
نمایش: 342
اخبار
باسمه تعالي
"أَکْرِمْ ضَيْفَکَ وَ إِنْ کَانَ حَقِيراً وَ قُمْ عَنْ مَجْلِسِکَ لِأَبِيکَ وَ مُعَلِّمِکَ وَ إِنْ [لَوْ] کُنْتَ أَمِيراً"امام علي(ع)
ميهمانت راگرامي دار هرچند حقير و کوچک باشد، و از جاي خود به احترام پدر و استاد خود برخيز، هرچند فرمانروا واميرباشي.
12 ارديبهشت ماه سالروز شهادت مردي بزرگ و مجاهدي دانشمند، مغز متفکر، و يکي از معماران نظام جمهوري اسلامي ايران ، شهيد مرتضي مطهري  مي باشد،که نقشي فراموش نشدني در تاريخ پر فراز و نشيب انقلاب اسلامي دارد،
در جامعه انسانى, اساسى ترين کار, تعليم و تربيت است ،و معلمان در تکامل آدمي سهم و نقش زيادي را بر عهده داشته اند. اهميت کار تعليم و تربيت در قرآن کريم و آموزه هاي ديني به اندازه اى است که خداوند متعال در قرآن کريم مي فرمايد:ساختن و هدايت يک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است. (آيه 32 از سوره مائده )
معلم همواره در طول تاريخ، منشاء هدايت بشر  بوده که حقيقت و جوهره ي وجودي معلم را با نگاهي عميق بايد نظاره گر بود. روزمعلم روز بزرگداشت سنت‌هاي پسنديده خداوند و روزعلم و معرفت است.
تقارن سالروز شهادت استاد بزرگ مرتضي مطهري و روز معلم ،فرصتي است تا ضمن يادآوري مجاهدتها و رشادتهاي استاد شهيد مطهري ، ازخدمات جامعه معلمان و فرهنگيان قدرداني و تجليل گردد.
اينجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره معلم فرهيخته شهيد، استاد مرتضي مطهري وتمامي شهداي سنگر تعليم و تربيت، فرارسيدن روز معلم و آغاز هفته معلم را به همه اساتيد، معلمين ،فرهنگيان ،متعهد و سخت کوش ،شهرستان شهرکرد،  تبريک عرض نموده و از خداند متعال آرزوي سلامتي ،پيشرفت و بهروزي دارم.
عبدالعلي ارژنگ
فرماندار شهرستان شهرکرد

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08