فرمانداری شهرستان شهرکرد

اخذ اعتبار براي ۵۸ طرح اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و عمراني شهرستان در سفر رياست جمهوري

کد خبر: 178507 تاریخ انتشار: 1401/04/29 07:15:16
نمایش: 246
اخبار
فرماندار در نشست هم انديشي با اصحاب رسانه شهرستان شهرکرد گفت: ۵۸ طرح اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و عمراني اين شهرستان با تصويب ۹۹۵ ميليارد تومان اعتبار در رديف مصوبات سفر رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت به استان قرار گرفت. به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرکردعبدالعلي ارژنگ روز سه‌شنبه در نشست در محل خانه مطبوعات استان افزود: تکميل مرکز فرهنگي در جوار گلزار شهداي شهرکرد با تصويب ۱۲ ميليارد تومان، تکميل پارک بانوان با پنج ميليارد تومان، تکميل مرکز آموزشي، تکميل پست برق، تکميل محور ارتباطي شهرکرد به شلمزار به بازفت با اختصاص ۱۵۰ ميليارد تومان و تکميل باند دوم شهرکرد به سامان به تيران از جمله طرح‌هاي مصوب در سفر استاني رييس‌جمهور براي شهرستان شهرکرد به شمار مي‌رود. وي ادامه داد: اجراي جاده دسترسي به شهداي گمنام، مسکن محرومين، تکميل پايگاه‌هاي امداد و نجات، تکميل و خريد تجهيزات امدادي، تعمير و تجهيز زندان شهرکرد و برخي طرح‌هاي ورزشي و آموزشي از ديگر طرح‌هاي مصوب براي شهرستان شهر

شهرستان عنوان کرد و گفت: وزير کشور نماينده تام‌الاختيار رييس‌جمهور در شهرستان شهرکرد بود که در جريان بازديد از شهرک منظريه مقرر شد تا ۲۰۰ ميليارد تومان در اختيار شهرداري قرار داده شود تا زيرساخت‌هاي شهري نظير جوي و جدول و ساير خدمات شهري در اين شهرک ايجاد شود.

شهرکرد بود که در جريان بازديد از شهرک منظريه مقرر شد تا ۲۰۰ ميليارد تومان در اختيار شهرداري قرار داده شود تا زيرساخت‌هاي شهري نظير جوي و جدول و ساير خدمات شهري در اين شهرک ايجاد شود.
ارژنگ ادامه داد: وزير کشور همچنين از روستاي مرغملک بخش لاران نيز ديدار کرد و مقرر شد تا از ظرفيت‌هاي قانوني براي حل مشکل مردم روستا براي ساخت و ساز با توجه به موقوفه بودن روستا استفاده شود و براي مشکل آب شرب روستا نيز طرح انتقال آب اجرا شود.
احداث بيش از ۳ هزار واحد در طرح نهضت ملي مسکن
وي در ادامه به چگونگي اجراي طرح نهضت ملي مسکن در اين شهرستان اشاره کرد و گفت: در قالب اين طرح ۴۲ هزار و ۳۸۹ نفر ثبت‌نام کردند که از اين تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر تاييد نهايي شدند که در حال حاضر سه هزار و ۱۳۴ واحد مسکن در شهرک منظريه در حال احداث بوده که از پيشرفت ۴۰ درصدي برخوردار شده است.
فرماندار شهرکرد در ادامه اجراي تقاطع‌هاي غيرهمسطح را از مهمترين مطالبات مردم شهر شهرکرد عنوان کرد و گفت: يکي از مهمترين اين تقاطع‌ها، طرح روگذر و زيرگذر در ميدان معلم شهرکرد است که طرح آن تهيه و مصوب شده و مقرر شد تا قرارگاه خاتم‌الانبيا اين طرح را اجرا کند اما تاکنون معطل مانده است.
ارژنگ تکميل کمربندي جنوب شهر را از ديگر طرح‌هاي مهم شهرکرد عنوان کرد و افزود: براي تملک زمين با مالکان شهر کيان مذاکراتي انجام شده اما چنانچه مذاکرات به نتيجه نرسد از ظرفيت‌هاي قانوني تملک استفاده مي‌شود هرچند انتظار مي‌رود شهرداري در اين خصوص تحرک بيشتري داشته باشد.
وي در خصوص انتخاب شهردار شهرکرد نيز گفت: اگر چه در انتخاب شهردار در هيات تطبيق اعتراض کرديم و فرمانداري اعلام کرد که شهردار منتخب شوراي شهر شرايط احراز را ندارد اما موضوع با امضاي نائب رييس به وزارت کشور ارسال شد با اين وجود همچنان منتظر حکم قانون در اين خصوص هستيم.
ارژنگ در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه اجراي مجتمع فناوران شماره ۲ شهرکرد زمانبر و طولاني شده است، خاطرنشان کرد: با تغيير کاربري اراضي موافقت اوليه شده است اما همچنان ايراداتي وجود دارد.
فرماندار شهرکرد، تامين آب پايدار براي بخش‌هاي شرب، کشاورزي و صنعت را از ديگر برنامه‌هاي اين شهرستان عنوان کرد و گفت: بهره‌برداري از طرح بن بروجن اين نياز را برطرف مي‌کند.
ارژنگ خاطرنشان کرد: همچنين احياي دشت شهرکرد نيز در دستور کار آب منطقه‌اي قرار گرفته است.
وي با اشاره به برخي نارضايتي‌ها در خصوص پخت نان در شهرستان شهرکرد، تصريح کرد: ۳۳۰ واحد نانوايي در شهرستان فعال است که به طور مستمر بر آن نظارت مي‌شود و تاکنون ۱۹ واحد نانوايي پلمب شده و انتظار مي‌رود اتحاديه نانوايان نظارت بيشتري در اين خصوص داشته باشد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08