فرمانداری شهرستان شهرکرد

جلسه هماهنگي هفته پدافند غير عامل

کد خبر: 179355 تاریخ انتشار: 1401/07/20 08:29:14
نمایش: 444
اخبار

به گزارش روابط عمومي فرمانداري جلسه پدافند غيرعامل شهرستان به رياست عبدالعلي ارژنگ فرماندارشهرستان شهرکرد ، و با حضور مديرکل پدافند غيرعامل استان و اعضاي کارگروه پدافند غير عامل شهرستان درمحل سالن جلسات فرمانداري تشکيل گرديد.
درابتدا ادارات آبفا ، برق ،گاز ، پخش فراورده هاي نفتي و..... به ارائه گزارش پرداختند و در ادامه مديرکل پدافند غيرعامل استان به تشريح دستورالعمل برگزاري برنامه هاي هفته پدافند غير عامل که از هشتم آبان ماه آغاز مي شود پرداختند.
فرماندار شهرستان شهرکرد در اين جلسه با اشاره به اينکه  پدافند غيرعامل به معناي کاهش آسيب پذيري در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامي و صرفاً بابهرگيري از اقدامات غير نظامي، فني و مديريتي است گفت هفته پدافند غير عامل فرصت مغتنمي براي  آشنايي هر چه بيشتر مسئولين با تهديداتي است که حوزه امنيت کشور و سلامت جامعه را تهديد مي کند و تمامي دستگاه هاي اجرايي  لازم است تا در کنار يکديگر با شناسايي تهديدات در حوزه هاي مختلف پدافند غيرعامل ، از بروز خسارات ناشي از اين حوادث پيشگيري کنند.  وي با بيان اينکه با انجام مانورلحظه صفرپدافند غيرعامل آمادگي‌هاي لازم در مواقع حوادث بدست مي‌آيد گفت:  پدافند غيرعامل به حداقل رساندن آسيب‌ها در سه حوزه تاسيسات، تجهيزات و نيروي انساني است.
فرماندار در پايان اظهارنمود دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان بايد با رعايت اصول پدافند غير عامل ضريب امنيتي تاسيسات را در مواجهه با هر گونه بحران احتمالي افزايش دهند. وي برلزوم تقويت شبکه برق ،لزوم دوگانه سوز کردن نانوايي ها و لزوم مجهز شدن نانوايي ها به مخزن آب ، لزوم ارتقاء تصفيه خانه عمان و فدک جهت مواقع بحراني لزوم نگهداري از مخازن آب  بررسي وضعيت انتقال خط لوله نفت از جنوب شهرکرد در جاده برگشت و لزوم ايجاد جاده دسترسي  و اجراي مانور لحظه صفرتاکيد داشت.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08