فرمانداری شهرستان شهرکرد

تخصيص ۲۶۰ ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزايي

کد خبر: 180613 تاریخ انتشار: 1401/12/03 08:04:59
نمایش: 242
اخبار

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان شهرکرد،ششمين جلسه کارگروه اشتغال شهرستان شهرکرد به رياست فرماندار شهرستان شهرکرد و با حضور مدير کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعي و ساير اعضاء درسالن شهيد جعفرزاده فرمانداري برگزار گرديد.
در اين جلسه اعلام شد که تاکنون 91/35درصد از تعهد اشتغال شهرستان شهرکرد محقق گرديده است که تاکنون برخي از دستگاه هاي تعهدات خود را نسبت به اشتغال انجام نداده اند.
در ادامه محسن مولوي،مدير کل تعاون،کار و رفاه اجتماعي استان از تخصيص تسهيلات تبصره 16 به استان خبر داد و گفت:تسهيلات تبصره 16 با رويکرد ايجاد و تثبيت اشتغال و بصورت قرض الحسنه به استان چهارمحال و بختياري ابلاغ گرديده است،که سهم شهرستان شهرکرد از محل اين تسهيلات نزديک به 260 ميليارد تومان مي باشد که در دو گروه خوداشتغالي و کار آفريني قابل پرداخت است.
مولوي ادامه داد که تمامي مراحل بصورت غيرحضوري مي باشد و متقاضيان ميتوانند از طريق سامانه جامع تسهيلات اشتغال کشور ثبت نام نمايند.
وي گفت:در پرداخت اين تسهيلات 13 دستگاه اجرايي متولي و از طريق 18 بانک عامل تسهيلات قابل پرداخت مي باشند.
شايان ذکر است نرخ سود تسهيلات مذکور 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت 7 ساله مي باشد .
در پايان فرماندار شهرستان شهرکرد تاکيد کرد:که تا پايان سال بايد تعهد اشتغال شهرستان شهرکرد کاملا محقق گردد و دستگاه هايي که تعهد اشتغال خود را کامل انجام نداده اند بايد بصورت ويژه بررسي شوند،ايشان در خصوص تسهيلات تبصره16 بيان کرد:16 درصد از اعتبارات استان به شهرستان شهرکرد تخصيص داده شده است و بايد تا پايان مهلت مقرر جذب اعتبار صورت پذيرد،ايشان با توجه به قرار گرفتن در ماه پايان سال و تعطيلات پيش رو گفت: کميته فني با قيد فوريت تشکيل گردد وازظرفيت روزهاي تعطيل هم بايد استفاده شود،فرماندار شهرکرد در پايان گفت اطلاع رساني لازم در خصوص تسهيلات مذکور بايد به عموم مردم شريف شهرستان شهرکرد صورت پذيرد و باتوجه به فرصت جذب در روستاها براي ايجاد مشاغل روستايي، بخشداران و دهياران اقدامات لازم در خصوص اطلاع رساني لازم را صورت نمايند.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08