فرمانداری شهرستان شهرکرد

"بررسي مسائل و مشکلات شهرستان شهرکرد"

کد خبر: 191622 تاریخ انتشار: 1402/03/30 08:56:52
نمایش: 297
اخبار
"بررسي مسائل و مشکلات شهرستان شهرکرد"
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان شهرکرد:جلسه بررسي مسائل و مشکلات شهرستان شهرکرد به رياست فرماندار شهرستان شهرکرد وبا حضور،بخشداران،دهياران،مدير کل امور روستايي وشوراهاي استانداري،مديرعامل آب منطقه اي استان وساير مديران شهرستاني در سالن شهيد جعفرزاده فرمانداري برگزار گرديد.
در اين جلسه مشکلاتي نظير:تجهيزات و اعتبارات روستائي،ارتقاء درجه دهياري ها،لايروبي قنوات ،بازبيني طرح هادي روستايي،طرح مسکن ملي روستا،مشکلات کشاورزي،اماکن ورزشي روستايي،معابر روستائي،آب شرب،فرسودگي شبکه آب ومنابع آب روستائي،مکان هاي دفن زباله،تداخلات اراضي منابع طبيعي و مستثنيات و... توسط دهياران وبخشداران شهرستان شهرکرد بيان و مورد بررسي قرار گرفت.
فرماندار شهرستان شهرکرد در اين جلسه گفت: روستاهاي شهرستان شهرکرد ،در خصوص شاخص هاي مرتبط با محروميت زدايي مشکلات اساسي دارند و مديران کل با حضور در چنين نشست ها و جلساتي مي توانند مشکلات مربوط به هر حوزه  را احصاء،بررسي و حل نمايند.
امينيان معاون هماهنگي امور عمراني فرمانداري با اشاره به ميزان اعتبارات شهرستان گفت:در سال 1400 اعتبارات شهرستان شهرکرد159 ميلياردتومان ابلاغ شد که 86 ميليارد تومان تخصيص داده شد. در سال 1401 اعتبارات ابلاغ شده به شهرستان 353 ميليارد تومان بود که 284 ميلياردتومان تخصيص داده شد،اعتبار مصوب شهرستان شهرکرد از محل اعتبارات سفر رياست محترم جمهوري به استان 1550 ميليارد تومان مي باشد که 340 ميليارد آن تا کنون تخصيص داده شده است،و مابقي اعتبار باتوجه به برنامه زمانبندي براي پروژه ها تخصيص مي يابد.
فردوس کريمي مدير عامل شرکت آب منطقه اي استان ضمن تشکر از مطالبه گري و پيگيري دهياران ضمن بيان نکاتي در خصوص توجه به عدم آلودگي آب رودخانه ها و روان آبها و لايروبي قنوات گفت:مباحث دهياران و بخشداران محترم، منطقي است و پيگير حل مشکلات هستيم.
ايشان ادامه داد:با توجه به شرايط توپوگرافي استان و ميزان شيب،در مواقع بارندگي، آّب در مسيرها و انهار بسيار و بسرعت بالا مي آيد،که بايد با تاخير در حرکت روان آب ها يا اصلاح مسير خطر را کم کنيم.
کريمي در خصوص طرح آبرساني بن-بروجن گفت:مطالعات اين طرح در سال1385 انجام شده و تاکنون 2000 ميليارد تومان هزينه شده است، وطرح تقريبا تمام شده است و تجهيزات تصفيه خانه خريداري شده که با پرداخت هزينه آماده بارگيري و نصب مي باشد.
کريمي ادامه داد:پروژه سد باباحيدر که عمليات اجرائي آن در حال انجام است با حجم مخزن14000 ميليون متر مکعب تا شهريور آبگيري مي شود ،اين سد براي آبرساني به شهرهاي مسير جونقان که جمعا45 کيلومتر مي باشد که 23 کيلومتر آن اجرا شده است وقابليت تامين بخشي از آب شهرکرد را بصورت پدافندي دارد،سد گهرو و سد آقبلاغ در حال مراحل ابلاغ اعتبار است و در خصوص سد سورک با توجه به ميزان بارش ها،در حال برنامه ريزي استفاده کشاورزان هستيم.
فرماندار شهرستان شهرکرد ضمن تشکراز اقدامات شرکت آب منطقه اي گفت: با توجه به تلاش هاي صورت پذيرفته درحوزه آب،انشاالله در مسير پيشرفت به سمت تامين آب پايدار مي باشيم.
در ادامه مدير کل امور روستايي و شوراهاي استانداري،ضمن پاسخ و ارائه راهکار به دهياران و بخشداران گفت:دهياران هرچه سريعتر براي جذب قير رايگان و آسفالت روستاها وارد عمل شوند.
زاهدي ادامه داد:ضمن پيگيري هاي متوالي توانسته ايم با قرارگاه امام حسن(ع) در راستاي توسعه روستايي تفاهم نامه امضاء نمائيم.
در پايان فرماندار شهرستان شهرکرد پس از جمعبندي مطالب گفت: با توجه به جمع بندي مشکلات،نتيجه پيگيري ها بصورت تفکيک شده در هر بخش شهرستان،درجلسه شوراي اداري مطرح مي گردد ودهياران ضمن تلاش در راستاي ايجاد درآمد پايدار براي روستا ها،تعريف پروژه هاي سرمايه گذاري ،اخذ تسهيلات و...تمامي قوانين مرتبط به حوزه کاري خود را مطالعه  نمايند چون برخي از مشکلات به دليل اطلاع صحيح از قانون است.
ايشان ادامه داد:عزم برکار و تلاش شبانه روزي وعمليات جهادي رويه است،از همه مسئولان،مديران،بخشداران و دهياران در جلسه مي خواهم که با تلاش خود رضايتمندي مردم را حاصل نمايند.




 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08